אודותי

היכרות עם הדרך, ההשכלה, הניסיון והגישה הטיפולית

אודותיי

במשך כ-19 שנות עבודתי הטיפולית אני מלווה ילדים, מתבגרים ומבוגרים במסע לשינוי חייהם. לאורך השנים טיפלתי במאות מטופלים. חלקם התמודדו עם מצוקות נפשיות קשות, ואחרים נזקקו בעיקר להכוונה מקצועית ולכלים מעשיים כדי לחולל שינוי משמעותי בחייהם.

תהליך טיפולי הוא מסע מורכב וקשה. המטופלים לומדים להבין שמצבם הנפשי אינו “גזירה משמיים” (יש מאין) אלא תוצאה של חוסר בידע חשוב וכלים פרקטיים שהובילו להתנהלות אישית וקבלת החלטות בלתי מותאמות ושגויות.

אני מסביר למטופליי שההפרעה הנפשית שאיתה הם מתמודדים אינה יכולה להתקיים ללא שיתוף פעולה מצידם. בפסיכולוגיה אין חוקים קולקטיביים. לא קיים אירוע שמוביל בהכרח לתוצאה קבועה או זהה. זהו עיקרון פשוט אך בעל משמעות עמוקה משום שהוא מגדיל את מרחב האחריות האישית של האדם על גורלו ולכן מאפשר גם להאמין שניתן ליצור שינויים בחיים.

אני מדגיש בפני כול אחד ואחת ממטופליי שאם רק ילמדו להבין כיצד ההפרעה פועלת. כיצד היא נטמעת בהם והופכת לאחד. יזהו את המניפולציות שההפרעה מפעילה במטרה לרמות ולשקר אותם כדי שיאמינו, באמונה עיוורת, כי תפיסת המציאות המעוותת שלהם היא נכונה ואין אחרת מלבדה. רק אז יצליחו להיחשף לסיבות ולגורמים האמיתיים לסבלם ולמצוקותיהם. הישגים אלו ייצרו את הקרקע שעליה יתחולל השינוי שלו הם כמהים ומייחלים.

מעולם לא הבטחתי למטופל שאהפוך אותו ל”חיה חברתית” או ל”אדם מאושר”. הבטחתי שני דברים בלבד:
שאלחם עליו - ואיתו.
שיש לי את הידע והכלים הנדרשים להצלחתו.

השכלה

B.A מדעי ההתנהגות, מכללת עמק יזרעאל.

M.A הדרכת קבוצות, אוניברסיטת חיפה.

פסיכותרפיה קוגניטיבית-התנהגותית (שנה 6-7) CBT אינטגרטיבי, אוניברסיטת חיפה.

מוסמך סכמה תרפיה.

מוסמך נוירופידבק.

ניסיון מקצועי

התחלתי את דרכי בתפקיד “מדריך חינוכי” עם נוער בסיכון, בפנימיית רמת הדסה במסגרת זו נחשפתי ויישמתי תוכניות עבודה מערכתיות ופרטניות לעיצוב התנהגות ולהתמודדות נכונה עם בעיות התנהגות, התפרצויות זעם וכעסים. לאחר מכן עברתי לדרום אפריקה, שם עבדתי בבתי ספר בכל הגילאים וריכזתי את תחום העבודה עם תלמידים מאתגרים. במסגרת זו הובלתי פרויקטים מערכתיים למניעת אלימות ולהגברת המשמעת, ערכתי סדנאות העצמה לסגל ההוראה בנושא ניהול וניווט כיתה ורכישת אסטרטגיות להתמודדות נכונה עם תלמידים מאתגרים, וכתבתי תוכניות לעיצוב התנהגות לילדים מאתגרים וליוויתי אותם בתהליך השינוי.

בנוסף, עבדתי בקליניקה פרטית עם ילדים ומתבגרים בעלי בעיות התנהגות וקשיים בקבלת סמכות ומרות, הפרעות קשב וריכוז (ADHD), הפרעה מתנגדת מתריסה (ODD) והדרכת הורים כחלק מהתהליך הכולל.

ב-16 השנים האחרונות אני מנהל קליניקה פרטית בישראל. טיפלתי במאות ילדים, מתבגרים ומבוגרים. אני מאמין שמתן טיפול מקצועי ויצירת רמת מומחיות גבוהה מחייבים התמקדות במספר מצומצם של הפרעות. כך ניתן להבין בצורה אבסולוטית את מרכיבי ההפרעה, להכיר לעומק את המצוקות איתם מתמודדים המטופלים, ולאפשר מתן טיפול איכותי גם במקרי קיצון קשים ומורכבים.

לניסיוני הקליני שהמצטבר באלפי שעות טיפול אין תחליף עבור המטופל שמתמודד עם ייסורי נפש קשים ושארית תקוותו מופנית אליי. טיפול שמעניק את הסיכוי הטוב ביותר להצלחה מחייב בניית תוכניות טיפוליות מותאמת אישית וורסטילית. ביצוע הערכה רציפה ומדויקת של התקדמות המטופל בתהליך. זיהוי מוקדי קושי והתנגדות ולהצליח להתגבר עליהם. ולבסוף קבלת החלטות שיאפשרו למטופל חוויות הצלחה שלהן הוא זקוק כל כך.

טיפול פסיכולוגי הוא תהליך מורכב. מטופלים שמצליחים ליצור שינוי משמעותי בחייהם הם אלו שבוחרים להאמין במטפל וביכולותיו האישיות והמקצועיות להוביל אותם בדרך לשינוי המיוחל. זו זכות גדולה עבורי לטפל באנשים, ואני מוקיר תודה על כך-זהו חלקי.

בחדר הקטן שבו מתקיים הטיפול לעולם איני הסיפור. הסיפור היחיד הוא המטופל שבחר להילחם על חייו.

ייחודיות הגישה הטיפולית שלי

אני מאמין בגישה טיפולית מכילה אך אסרטיבית. מרחב טיפולי בריא מתבסס על מערכת יחסים המושתת על כבוד הדדי, יחסי אמון ושקיפות מלאה. קבלת החלטות משותפות מאפשרת למטופל לחוש ביטחון ושליטה אשר מחזקים את מעורבותו בתהליך.

עם זאת, אינני רואה בהקשבה והכלה אסטרטגיה טיפולית בפני עצמה. הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי הוא טיפול פרקטי וממוקד מטרות, הדורש שילוב בין שיח מכבד לבין עידוד אקטיבי לפעולה בחיים. האיזון בין מרחב רגשי בטוח לבין קביעת מטרות ויעדים המעודדים פעולה הוא הבסיס התאורטי בפסיכותרפיה קוגניטיבת התנהגותית.

שקיפות טיפולית בטיפול בילדים ומתבגרים

בטיפולים עם ילדים ומתבגרים התהליך מתבצע בשקיפות מקסימלית אל מול ההורים.

ילדים עד גיל 9 - נוכחות הורית מלאה בכל המפגשים. יצירת מרחב בטוח לילד. מעורבות הורית מעודדת שיח ומאפשרת העלאת תכנים בעלי רלוונטיות גבוהה למטרת התהליך. למידת הגישה הטיפולית ועידוד ביצוע משימות במהלך השבוע.

מתבגרים - הורה נכנס בסופו של כל מפגש למספר דקות במהלכן הוא מקבל עדכון של התוכן הטיפולי מהמפגש. מתבצעת הערכה כליית אודות קצב התקדמות התהליך, אתגרים והצלחות (בהסכמת המטופל).

טלפון

050-555996

אימייל

mymail@gmail.com

פקס

03-885665

כתובת

"כאן תופיע הכתובת"